Items where Author is "Nurlaelah, Nurlaelah"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 22.

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Biology-Based Accelerated Learning in Communication. JUPE : Jurnal Pendidikan Mandala, 8 (4). pp. 1290-1300. ISSN 2656-6745

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Internalization Of Humanistic Values In The Learning Process For The Millennial Generation. Jurnal Indonesia Sosial Teknologi, 4 (9). pp. 1235-1242. ISSN 2723-6609

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Konsep Dan Praktik: Pembelajaran Inquiry Sebagai Altrnatif Meningkatkan Kemampuan Berpikir Peserta Didik. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran, 6 (2). pp. 2366-2376. ISSN 2655-6022

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Moral Development to Improve Students’ Discipline in Class V at MI AlHidayah Makassar. JUPE : Jurnal Pendidikan Mandala, 8 (3). pp. 757-760. ISSN 2656-6745

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Motivasi Guru Dalam Meningkatkan Kualitas Peserta Didik Madrasah Aliyah Ddi Pattojo Di Kabupaten Soppeng. MEDIA BINA ILMIAH, 18 (3). pp. 567-573. ISSN 1978-3787

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Peranan Kegiatan Ekstrakurikuler Kerohanian Islam Ikramulla terhadap Pembinaan Akhlak Peserta Didik SMA Negeri 1 Kabupaten Maros. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7 (3). pp. 26440-26445. ISSN 2614-3097

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Problem-Based Learning Method for Improving the LearningAchievement of Students. Edunesia: Jurnal Ilmiah Pendidikan, 4 (2). pp. 2722-5194. ISSN 2722-5194

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Respon Pihak Penyelenggara Pendidikan Terhadap Model Pembelajaran Integrasi Nilai-Nilai Budaya di SD Inpres Pajjaiang Makassar. Innovative: Journal Of Social Science Research, 3 (3). pp. 5152-5156. ISSN 2807-4246

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) UPAYA SEKOLAH DALAM PENGUATAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN. Dharmas Education Journal (DE_Journal), 4 (2). pp. 385-392. ISSN 2722-7839

Nurlaelah, Nurlaelah (2023) Upaya Sekolah Dalam Menanggulangi Kenakalan Peserta Didik di SMPN 35 Makassar. Innovative: Journal Of Social Science Research, 3 (3). pp. 5168-5179. ISSN 2807-4246

Nurlaelah, Nurlaelah (2022) The Effect Investigative Report Learning Model on Student’s Perception of Anti-Corruption Behavior Developement. Wseas Transaction On Environment And Development, 18. pp. 525-533. ISSN 2224-3496

Nurlaelah, Nurlaelah (2022) Pemanfaatan Perpustakaan Sekolah terhadap Peningkatan Prestasi Belajar Siswa Sekolah Dasar di Kabupaten Selayar. JIIP (Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan), 5 (11). pp. 5227-5234. ISSN 2614-8854

Nurlaelah, Nurlaelah (2021) Improving Learning Activities and Outcomes of Students by Applicaton of Observation-based Learning. Universal Journal of Education Research (UJER), 9 (3). pp. 479-486. ISSN 2332-3213

Nurlaelah, Nurlaelah (2020) Desain Pembelajaran Pendidikan Agama islam Berbasisi Siri’na Pacce’ Di Sekolah Dasar (suatu Alternatif Pendidikan karakter). Jariah Publishing Intermedia. ISBN 978-623-7940-02-9

Nurlaelah, Nurlaelah (2020) Aplikasi Model Quantum Teaching Dalam Meningkatkan Motivasi dan Capaian Pembelajaran Siswa. Jurnal Inspriratif Pendidikan, 9 (1). pp. 152-167. ISSN 2655-4445

Nurlaelah, Nurlaelah (2020) Character Building (English For Islamic Studies). Jariah Publishing Intermedia, Gowa. ISBN 978-623-7940-10-4

Nurlaelah, Nurlaelah (2020) Semantic Patterns of Disagreements in English. DeePublish (Grup Penerbitan CV. Budi Utama), Jakarta. ISBN 978-623-02-1991-7

Nurlaelah, Nurlaelah (2018) Internalisasi Nilai-Nilai Humanistik Pada Generasi Milenial. In: Proceedings The Third International Conference on Education and Regional Development (ICERD), 2018, Program Studi Pengembangan Kurikulum, UPI Bandung bekerjasama dengan Universitas kebangsaan Malaysia, dan Himpunan Pengembang Kurikulum Indonesia (HIPKIN).

Nurlaelah, Nurlaelah (2017) Madrasah Diniyah dalam Konteks Globalisasi (Problematika dan Solusinya). In: Penguatan Kelembagaan dan Peningkatan Kompetensi SDM Pendidikan Dasar Abad 21, 2017, Perkumpulan Dosen PGMI Indonesia (PD-PGMI) di UIN Ar-Raniry Press, Banda Aceh.

Nurlaelah, Nurlaelah (2015) Membangun SDM Berkarakter melalui Pendekatan Pendidikan Nilai di Sekolah Dasar. In: Professional Learning untuk Indonesia Emas, 2015, Himpunan Pengembang kurikulum Indonesia (HIPKIN) UIN Syarif Haidayatullah Jakarta.

Nurlaelah, Nurlaelah (2014) The Development of Instructional Model Integrating Cultural Values Siri” na Pesse’ at the Elemantary School of Islamic Education. In: International Conference on Islamic and Moslem Societies in Southeast Asia, UIN Alauddin Makassar.

Nurlaelah, Nurlaelah (2011) Pengembangan Model Pembelajaran Concept Attainment untuk Mempertajam Keterampilan Berpikir Dasar Siswa. In: International Seminar Education Comparative for Active Learning Between Indonesia and Malaysia, 2011, Himpunan Pengembang Kurikulum Indonesia (HIPKIN)  In collaboration with Indonesia University of Education Universiti Kebangsaan Malaysia Universiti Malaya.

This list was generated on Fri Dec 27 07:25:31 2024 WITA.